Γενική Γραμματεία Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών
logo ypaat

Σήμανση τροφίμων: μελέτες ανατροφοδότησης καταναλωτών

Μια σειρά νέων στοιχείων είναι διαθέσιμη για να βοηθήσει στην ενημέρωση των υπευθύνων χάραξης πολιτικής και των επαγγελματιών που ασχολούνται με τις πληροφορίες για τα τρόφιμα. Η διατροφική επισήμανση στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας, η περιεκτικότητα σε αλκοόλ, ο τόπος προέλευσης και άλλες πρακτικές επισήμανσης έχουν αξιολογηθεί από το Κοινό Συμβούλιο Ερευνών (JRC). Μια σύνθεση αυτών των ερευνητικών ευρημάτων που προωθήθηκαν αυτόν τον μήνα δείχνει ότι οι πληροφορίες τόσο για τη χώρα προέλευσης όσο και για τον τόπο ή την περιοχή προέλευσης φαίνεται να έχουν ουσιαστική επιρροή στις διατροφικές επιλογές των καταναλωτών. Επιπλέον, οι ετικέτες μενού, οι ετικέτες ραφιών και οι πινακίδες σημείων πώλησης μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικές στον επηρεασμό των καταναλωτών για υγιείς συμπεριφορές, σε σύγκριση με τα διαδικτυακά μέσα που απαιτούν εξωτερικά εργαλεία (π.χ. κωδικούς QR ή συνδέσμους ιστότοπου) για πρόσβαση στις πληροφορίες. Οι καταναλωτές γενικά εκτιμούν τις διατροφικές ετικέτες στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας ως έναν γρήγορο και εύκολο τρόπο απόκτησης διατροφικών πληροφοριών κατά τη λήψη αποφάσεων αγοράς. Η διατροφική σήμανση στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας φαίνεται επίσης να παρέχει κίνητρα στις επιχειρήσεις τροφίμων να βελτιώσουν τη διατροφική ποιότητα των προϊόντων τους, όπως με τη μείωση του πρόσθετου αλατιού ή σακχάρων.

Μοιραστείτε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn